6 April

De circulaire economie en de TMT-sector: een gouden duo?

Posted by in TMT | No Comments

In de afgelopen jaren is er een opvallende en revolutionaire stap ontwikkeld: de circulaire economie. Een economie waarin grondstoffen hergebruikt worden, door het gebruik van een product te maximaliseren. Op deze manier wordt waardevernietiging geminimaliseerd. (more…)

30 March

Financiële cockpits: van trend tot hype…?!?

Administratieve cockpits geven sturing aan ondernemingen?

Hype of trend. Zeg het maar.

Aanbieders van administratieve software, administratiekantoren, accountants. Allemaal schreeuwen ze het van de daken: zonder dashboards ben je stuurloos. “coaches” helpen je om je ‘ondernemersbeslissingen’ te onderbouwen. Financiële Cockpits brengen je ondenemersreis weer in control, portalen gaan de data voor je koppelen waar ze maar kunnen zodat het allemaal weer eenvoudig wordt. Duidelijk is hier sprake van een trend. SBR, xbrl, … toverwoorden voor de nieuwe magic. (more…)

23 March

Dynamic pricing: de droom van elke (online) retailer?

Dynamic pricing is een bekend concept in de vlieg- en hotelwereld, maar het wordt geleidelijk ook de norm in e-commerce. Prijzen fluctueren aangezien diensten en producten dynamisch aangeboden worden, afhankelijk van allerlei factoren.

Dynamic pricing geeft de retailer zowel mogelijkheden als uitdagingen; big data kan realtime geanalyseerd worden en prijzen kunnen berekend worden aan de hand van bijvoorbeeld social profiling, beschikbaarheid en concurrentie. Wanneer er verwacht wordt dat een klant meer kan en wil betalen voor een product, verhoogt de marge – wat natuurlijk erg aantrekkelijk is.

(more…)

6 March

De handtekening van de (nabije) toekomst.

Met de komst van de digitale handtekening lijkt de ‘natte’ handtekening te verdwijnen. Naast het feit dat de geschreven vorm voor een enorme papierstroom zorgt, is het ook relatief onveilig. Ook de huidige vorm van de digitale handtekening kan onveilig zijn – ook deze is namelijk relatief gemakkelijk te vervalsen. Zo hebben tussen 2013 en 2016 negen medewerkers van ABN Amro handtekeningen van hypotheekklanten vervalst, om het proces te versnellen.

Een antwoord van Nederlandse bodem is geboren: (more…)

23 February

Fiscale gevolgen voor Airbnb-verhuur: “too little too late”?

Airbnb too little too late?

Het regent Airbnb-gerelateerde klachten in Amsterdam– vanuit bewoners, maar ook vanuit de politiek. Het is toegestaan om je huis te verhuren via Airbnb, tot een maximum van 60 dagen per jaar en 4 personen per keer. Maar deze regels blijken vaker niet, dan wel te worden nageleefd .

Amsterdams Wethouder Laurens Ivens (bouwen en wonen) heeft eind november 2016 een overeenkomst gesloten (more…)

13 January

JOINSON&SPICE: gespecialiseerd in Technologie, Media en Telecom

Uit recent onderzoek van Exact blijkt dat ‘Accountant meer branchekennis moet hebben’, aldus Accountancy Vanmorgen. JOINSON&SPICE specialiseert zich al sinds 2013 op de TMT-sector, vanuit deze gedachte. Door branchekennis genereren onze professionals echt waarde voor onze klanten.

Erik van der Meijden, CEO van Exact tegen Accountacy Vanmorgen:

‘Stijgende klantverwachtingen en nieuwe technologie leiden ertoe dat de boekhouding steeds meer wordt gezien als een commodity. Accountants die hun klanten voorzien van relevant bedrijfsadvies hebben de grootste kans de strijd om de differentiatie te winnen en zo meer klanten te verwerven’.

Wij hadden het niet beter kunnen zeggen! Sterker nog: al sinds onze oprichting (in 2013) was dit onze centrale gedachte:

“Amsterdam, 11 oktober 2013 – JOINSON&SPICE is het nieuwe accountantskantoor en specialiseert zich in auditing en accounting van TMT bedrijven (…) en heeft de ambitie de servicenorm binnen accountancy te transformeren door middel van kennisdeling.”

Bent u actief in technologie, media of telecom en op zoek naar een accountant die een volwaardig sparringpartner is? We komen graag eens bij u langs voor een kennismaking. Ik weet zeker dat we u kunnen inspireren! Belt of mailt u ons? 020 333 0199 of info@joinsonandspice.nl

Kennisdeling: overrated of toekomst? Wat heeft uw accountant in 2016 toegevoegd aan uw business? We horen uw mening graag in de reacties!

9 September

TravelBird over werken bij JOINSON&SPICE

TravelBirdSteven Klooster, CFO van TravelBird,  licht in een korte video toe hoe hij ervaart wat de kern van onze dienstverlening is. En die zit misschien in onze visie of in aanpak, maar vooral natuurlijk in ons team. Bekijk het korte fragment en als het je aanspreekt, kijk dan verder naar onze vacatures.

15 June

JOINSON&SPICE fuseert met Van Asselt Audit & Assurance

Door de fusie van JOINSON&SPICE met Van Asselt Audit & Assurance ontstaat er een prachtige combinatie van kantoren dat zich richt op Technologie Media en Telecom vanuit een gezamenlijke en sterkere basis die noodzakelijk is om de klanten te kunnen blijven geven waarvoor de kantoren in de markt zijn: sectorspecialisten pur sang. De nieuwe organisatie zal in de nabije toekomst werken vanuit Amsterdam, Driebergen en Scherpenzeel.

Sectorspecialisatie blijft ons uitgangspunt

Klanten in het segment Technologie | Media | Telecom vonden JOINSON&SPICE de afgelopen twee jaar in toenemende mate als sectorspecialist. En dat (more…)

11 November

Uw onderneming verkoopklaar?

Verkopen van uw ondernemingsleutels overhandigen

Het kan uw doelstelling zijn om uw onderneming te verkopen. Het moment waarop is sterk van de omstandigheden van uw onderneming afhankelijk. Dat betekent echter niet dat u dat in lijdzaamheid afwacht. Beter voert u een strategie op de verkoop. Een dergelijk proces mag voor, tijdens en na de verkoop niet worden onderschat. In dit artikel zeven tips voor de voorbereiding op de verkoop.

(more…)

11 November

De crisis voorbij. What’s next..?!?

Conjunctuurklok

De crisis voorbij

De conjunctuurklok van het CBS laat op 31 augustus jl. zien dat we met een trendlijn van weliswaar vallen en opstaan inmiddels weer op het niveau van 2008 zijn aangeland. De investeringen trekken aan, de arbeidsmarkt heeft zich deels hersteld en ondernemers én consumenten zijn weer positief over de economische ontwikkelingen van de toekomst. Dat goede nieuws vraagt om heroriëntatie van uw strategie. Na jaren van crisis wordt het tijd om uw plannen af te stoffen en te intensiveren. (more…)